När Leia kom till världen ♥





Sista magbilden tagen kvällen innan Leia kom till världen!







Vaknar vid 8.30 onsdagen den 3 mars av magont, tror att jag behöver göra nr.2! Men icke, går ändå och lägger mig igen ihop om att få sova lite till. Men icke, då börjar det komma ploppa upp i huvdet på mig att det är nog värkarna som kommit igång. 3 veckor förtidigt. Smsar Anna och frågar som redan gått igenom detta och
förklarar hur det känns. Och det är värkar, och nu kommer dom tätare och tätare med ca 8-10 minuters mellanrum. Ringer upp till förlossning för att rådfråga dom, och får rådet att ta en bad,promenad eller städa. För det är alldelse för tidigt att åka in detta kan ta lång tid. Jag lägger på ringer mamma och när jag pratat med henne nån min känner ja att det blir blött och kladdigt mellan bena. Lägger på och går på toa och kollar då har slemproppen gått.
Ringer då Andreas som sovit hos sin mamma i kungsbacka, och berättar att ja har värkar
och att slemproppen precis gått. Och att ja ska ringa förlossningen igen, i samma sekund som ja slått nr till förlossningen känner jag hur det börjar rinna längst mina ben. Jaha nu gick vattnet med klockan är då ca 12.00! Dom säger att jag ska komma in! Ringer då Andreas igen och säger att vattnet har gått, och att dom vill att vi ska åka in. Sen ringer jag Ellie som snabbt kommer över. Och sist mamma som får vara chafför! Och då slår det mig att bb väskan är ju inte färdigpackad. Så då mamma kommer packar hon klart den medans jag står och hänger och andas igenom värkarna. Bilfärden upp var nog det VÄRSTA jag varit med om, tror seriöst att jag ska föda i bilen. Väl framme på förlossningen i mölndal, möts jag upp av Andreas och en barnmorska. Som visar mig till ett rum, då är klockan ca 13.00 och skrivs in 13.40! Efter undersökningen konstaterar dom att jag är helt öppen, och berömmer mig för ett bra jobb hemma!






Shit vad det gjorde ont!






15.14 får 2 smörgåsar som ja dock bara tar ett bett på!

16.48 ligger i sängen med ena benet i ett benstöd.

19.05 PVK sättes på vänster handrygg samt bastest tages!

19.10 syntocinon 5 E i 500ml NaCl 20ml/t kopplas pgr av korta och ineffektiva värkar.



Efter droppen sattes kom värkar tätare och tätare med bara nån minuts mellan rum. Strax innan 20 börjar krystvärkarna och jag krystar och känner att jag är på väg att ge upp. Klockan 20.56 föds världens finaste Leia i framsupad kronbjudning. Nu är vi världens lyckligaste och stoltaste föräldrar till våran underbart fina & vackra prinsessa. Leia föds i V. 36+4 och väger 2260 g och är 47 cm!




Leia ca 15 min gammal i pappas famn!




Leia ca 7 timmar gammal!








Kommentarer
» Anonym

Bättre sent än aldrig med denna historien!:) Vet ju redan det mesta men endå roligt att läsa!

2010-10-18 13:45:49
» evelina





Tackar =)

2010-10-18 15:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback