Tandis!



Sorry blev inget inlägg alls igår men vad totalt slut, efter en promenad & städning då man kom hem! Hoppas nu mina nya tabletter ifrån apoteket ska bota denna hemska & dumma trötthet jag har..well well! Idag har jag och Leian varit på ett samtal hos tandläkaren om tänder, mycket bra information som man fick tycker jag! Så ikväll sätter vi igång med tandborstingen på allvar, och med tandkrämen vi fick med ; )! Ska även ändra det att Leia borstar tänderna innan hon somnar och efter hon fått välling! Inget ja direkt tänkt på att även om välling inte innehåller socker så blir det som en hinna över tänderna. Som i sin tur gör att det samlas bakterier och bli hål! Så nästa gång man ska dit är vid 2 år ålder för att göra ett salivprov, och sen vid 3 år är det första riktiga besöket =)! Hemskt fick även se en bild på en 2-åring som hade sånna hål i sina framtänder så dom blivit bruna & ruttna. Fattar inte dom föräldrarna som låter sitt barn äta så mkt  mat med onödigt socker i! Vatten är det bästa som ett barn kan dricka, men undantag ibland! Nä nu ska ja fortsätta planera Leias 1 års kalas helt galet mindre än 2 veckor kvar tills hon blir 1 år, mammas lilla bebis börjar bli en stor tjej nu ; )!



Kommentarer
» Josefine

stora tjejen som varit hos tandläkaren och allt :)

2011-02-22 16:56:55
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback